IMG 6758آیت الله سید هادی رفیعی پور همزمان با ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام، مقایسه عملکرد چهل سال گذشته انقلاب با خیانت های رژیم شاه را یکی از مهمترین و لازم ترین کارهای مسئولان دانست.

  ایشان با بیان اینکه مقایسه عملکرد جمهوری اسلامی با رفتار و خیانت های رژیم دیکتاتور پهلوی، هر انسان منصفی را به تمجید و تایید وا میدارد گفت: لازم است که این مقایسه ها از چند جهت صورت گیرد:

یکی از جهت ساخت و سازها و پیشرفت های فیزیکیِ روستاها، شهرها، جاده ها و خیابان ها و ...  یعنی مثلا یک شهر را در دو زمان سال 1357 و 1397 مقایسه کنیم. این پیشنهاد خوبی برای شهرداری ها و مراکز فرهنگی هر شهر است و مردم جامعه عملا تفاوت را از نزدیک لمس خواهند کرد. پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران، یک واقعیت است و شعار نیست و اهل انصاف، همه به آن معترفند.

 و دیگری که مهمتر از اولی هم هست، پیشرفت های فرهنگی و معنوی، توسعه سیاسی، نفوذ معنوی ایران بر کشورهای منطقه و حتی ابرقدرت های جهان، استقلال و عدم وابستگی به اجانب، امنیت و آرامش و ... که همه اینها مرهون خون پاک شهیدان و امام شهداست.

مدیر موسسه امام هادی علیه السلام با اشاره به یاوه گویی ها و خیال بافی های آمریکا و دشمنان انقلاب از همان روزهای نخست انقلاب گفت: ضد انقلاب برای مایوس کردن مردم، دائما اینطور القا می کرد که این انقلاب تا سه ماه دیگر تمام خواهد شد. بعد گفتند سه سال و هر چند وقت یکبار، این موضوع را تمدید می کردند و الان چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران با تاییدات امام عصر ارواحناله الفداء، روی پای خود ایستاده است و در حال توسعه و پیشرفت است.

آیت الله رفیعی پور، مردم انقلابی ایران را محافظان و پاسداران اصلی انقلاب اسلامی معرفی نمود و گفت: مردم از ابتدا برای انقلاب، از خود گذشتگی کرده اند و پشت سر امام راحل و رهبری معظم انقلاب حرکت کرده اند؛ البته این به معنا نیست که به کم کاری مسئولان راضی و قانعند.

استاد حوزه علمیه قم مسئولان دولتی و کارگزاران نظام را به تاسی از سیره امیرالمومنین علیه السلام دعوت کرد و گفت: صِرف گفتمان شعاریِ بدون عمل که کاری از پیش نمی رود. اینکه در مجامع و مجالس دم از انقلاب و خدمت به مردم بزنیم اما در عمل کار شایسته و بایسته ای انجام ندهیم چه ارزشی دارد!؟

وی افزود: لازم است مسئولان، خود را از مردم بدانند، با مردم باشند و درد مردم را حس کنند تا این فاصله طبقاتی موجود در جامعه، به کمترین حد خود برسد.

مدیر موسسه امام هادی علیه السلام استمرار مسیر انقلاب را مشروط به نشر فرهنگ و اجرای قوانین اسلامی دانست و افزود: اسلام، فقط لحاظ کردن پوشش نیست، هرچند که حجاب و پوشش اسلامی، یکی از ضروریات دین است؛ اما رفتار خوب با هم نوعان و برادران دینی، کم کاری نکردن از وظایف، تعهد نسبت به جامعه و مردم مسلمان و حرکت به سوی عدالت و دادگستری هم، جزء دستورات دین و سیره عملی ائمه معصومین علیهم السلام بوده است.

ایشان جدیت بیش از پیش ارگان ها و نهادهای فرهنگی مانند وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، صدا و سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسلامی کردن جامعه را لازم دانست و گفت: باید به این نکته توجه داشت که اسلام، علاوه بر توحید، نبوت، امامت، عدالت و معاد، به تکامل اخلاقی فردی و اجتماعی نیز توجه ویژه دارد. از روست که پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله به تکامل رساندن اخلاق را از وظایف اصلی خود می دانستند.

این موضوع خود یک نوع ایستادگی و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام، قرآن و انقلاب است. لذا مسئولان مربوطه باید در این راه قدم بردارند و کمترین کوتاهی در این مسیر، غیر از عقوبت دنیایی، خسران آخرت را نیز به همراه خواهد داشت.

پایان خبر

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی