آمریکایی آیت الله رفیعی پور c.n.nخبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‌پور به خبرنگار شبکه تلویزیونی C.N.N آمریکا گفت: اوباما که خودش را در رأس دنیا می‌داند، باید هم لحنش را عوض کند و هم رفتارش را و سپس خواهان رابطه عادلانه شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی رفیعی پور، مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی C.N.N آمریکا، به تشریح فعالیت‌های پژوهشی موسسه پرداخت و کتاب‌هایی چون الاعتقادات شیخ صدوق و موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام را از جمله کتاب‌های شاخص موسسه معرفی کرد.

وی جلد صفر کتاب شریف موسوعه زیارات المعصومین علیه السلام را پاسخ قاطع شیعه و سنی به شبهه افکنی وهابیت دانست و به تشریح آن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی‌پور افزود: در این کتاب ما تمام فرقه‌های شیعه و سنی را در مقابل وهابیت قرار دادیم و نشان دادیم که اعتقادات وهابیت را نه علمای شیعه و نه علمای سنی،‌ هیچ کدام قبول ندارند. در این کتاب زیارت، توسل، تبرک، شفاعت را از نظر تمام علما اسلام نقل کرده‌ایم. در بخشی از این کتاب، کلام ابن تیمیه را پی در پی آورده‌ایم و بعد قطعه قطعه کلامش را از نظر علمای شیعه و سنی با قرآن و روایات رد کردیم تا نگویند ابن تیمیه قبل یا بعد، یک جمله ای گفته و شما درست رد نکرده­اید، از این جهت کلام را پی در پی نقل کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما فکر می‌کنید آیا مردم ایران به کتاب موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام اقبال دارند، گفت: ما این کتاب را به زبان عربی نوشته‌ایم و عربی زبانی بین المللی است. اکنون در حال ترجمه کتاب به زبان‌های فارسی، ترکی، انگلیسی و اردو نیز هستیم؛ اما با وجود این که موسوعه عربی بوده و تخصصی است، تا کنون پنج بار چاپ شده است و چندین بار نیز برنده جایزه‌های بین المللی و کشوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور ضمن معرفی کتاب الانوارالمضیئه تألیف علامه نیلی گفت: پس از انتشار این کتاب توسط موسسه، بعضی‌ها تعجب کرده و می­گفتند: چگونه این کتاب کوچک، برنده چندین جایزه بین المللی و کشوری شده است؟ در پاسخ به این سؤال ما دو جواب می‌دادیم:

اولا به واسطه پاورقی‌های بسیار خوب از روایات شیعه و سنی که اضافه کرده‌ایم و ثانیا این که خود حضرت مهدی علیه السلام، یک جاذبه بین المللی دارد. به خصوص عدالت آن حضرت که معتقدیم جهانی می­شود.

برخی می‌خواهند بین حضرت عیسی علیه السلام و حضرت مهدی ارواحناله الفداء جدایی بیاندازند؛ اما به اعتقاد ما، این دو بزرگوار با هم هستند و زمانی که حضرت مهدی علیه السلام می‌آید، عیسی علیه السلام نیز می­آید و با او نماز می­خواند.

آقای «فردریک پلایتگن Frederik Pleitgen» خبرنگار شبکه C.N.N پرسید: به نظر شما وهابیت برای این منطقه و حتی کل دنیا چقدر می‌تواند خطرآفرین باشد؟

مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام پاسخ داد: جواب این سؤال خیلی روشن است. قدرت‌هایی که وهابیت را تقویت می‌کنند، در حقیقت ضرر این اقدام به خودشان می‌رسد. دنیا بداند که اسلامِ مردم ایران و اسلامِ شیعه، یک دین متعادل و مترقی است؛ اما اسلام وهابیت افراطی و خشونت طلب است.

در ادامه آقای «فردریک پلایتگن» خبرنگار شبکه C.N.N در پرسش‌هایی خارج از موضوعات پژوهشی، نظر مدیر موسسه را در موضوعات مختلف جویا شد که آیت الله رفیعی‌پور با سعه صدر به همه آنان پاسخ دادند.

خبرنگار شبکه C.N.N پرسید: می گویند جامعه ایران جامعه ای مذهبی است و ایران را همان دینش تقویت کرده و به یک قدرت تبدیل کرده است. نظر شما در این رابطه چیست؟

آیت الله رفیعی پور پاسخ دادند: تا کنون مردم ایران جز پیروی از امامان معصوم علیهم السلام از شخص دیگری الگو نگرفته و نمی‌گیرند.

معیار برای ما بعد از قرآن و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، امامانمان هستند که به مردم درس شجاعت و آزادی دادند. بنابراین ناسیونالیسم در کشور ما حرف دوم را می‌زند و مذهب حرف اول را.

خبرنگار پرسید، هنگامی که من در نماز جمعه تهران بودم، مشاور رهبر انقلاب در سخنرانی خود گفت: آمریکا می‌خواهد در مسائل سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران دخالت کند و لازم است مردم هوشیار باشند. نظر شما در این خصوص چیست؟

مدیر مؤسسه تحقیقات موسسه امام هادی علیه السلام پاسخ داد: مسلم است که ما از آمریکا ضربه خوردیم. بنده یک طلبه اهل پژوهش هستم و سخنگوی دولت نیز نیستم؛ ولی در رابطه با ارتباط با آمریکا فکر می‌کنم همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند: رابطه آمریکا با ایران، رابطه گرگ با میش است. از این رو ما وقتی می‌توانیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم که آمریکا عدالت در ارتباط را در عمل نشان دهد. بنده فکر می‌کنم آقای اوباما که خودش را در رأس دنیا می‌داند، باید هم لحنش را عوض کند و هم رفتارش را و سپس خواهان رابطه عادلانه شود. مردم ایران هم مردمی هستند که دوستار عدالت هستند. مردم ایران در عمل نشان دادند که از این گفته اوباما که ما گزینه‌هایی روی میز داریم، به اندازه یک ارزن هم ترس ندارند. در مجموع باید بگویم «همه ما تابع اوامر و ارشادات مقام معظم رهبری دامت برکاته هستیم و تصمیمات ایشان فصل الخطاب است.»

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور در پاسخ به این سؤال که شما موقعیت ایران را برای 10 سال آینده از لحاظ اقتصادی و اجتماعی چگونه می‌بینید، گفتند: بحمدالله علی رغم آنکه فشارها و تحریم‌ها وجود داشته است، مردم نه از جنگ علیه ایران احساس ضعف کرده‌اند و نه از تحریم‌ها، این فشارها باعث ترقی و پیشرفت کشورمان شد؛ روزگاری که جنگ را علیه ما شروع کردند، ما سیم خاردار هم نداشتیم؛ ولی این فشارها باعث به وجود آمدن موشک‌های فوق پیشرفته ای شد که همین جوانان ایران آن را تولید کرده‌اند.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی