الله رفیعی پور فقاهت شیعه وراثتی نیستخبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام با بیان این که مذهب شیعه فقاهت و مرجعیت وراثتی نیست، گفت: رسانه‌های جمهوری اسلامی باید مشترکات با اهل سنت را ترویج کنند تا معلوم شود که وهابیت فرقه­ ای انحرافی از دین مبین اسلام است و شیعیان و سنی‌ها این مذهب را قبول ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور، مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام، امروز از خبرگزاری رسا در شهر مقدس قم بازدید کرد و در جریان برنامه‌های و فعالیت‌های این خبرگزاری قرار گرفت.

وی ضمن حضور در بخش‌های مختلف این خبرگزاری، فعالیت در عرصه رسانه ­ای را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: خلأ رسانه‌ای انقلاب اسلامی ایران در میان رسانه­ های غربی و جهانی محسوس است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‌پور بیان کرد: مناسب است، در میان کشورهای مختلف اسلامی نیروهایی همسو با نظام ایران را جذب کنیم و اخبار جهان اسلام را به زبان این کشورها ترجمه و برای آن‌ها ارسال کنیم تا آن‌ها این اخبار میان مردم کشورشان پخش کنند، این امر سبب ترویج معارف اسلامی و جلوگیری از اشاعه باطل می‌شود.

وی با بیان این که رسانه‌ها وظیفه دارند که نقشه دشمنان را به خوبی شناسایی کنند و در مقابله با آن­ها برنامه‌های مناسب داشته باشند، گفت: رسانه‌های جمهوری اسلامی باید مشترکات با اهل سنت را ترویج کنند تا معلوم شود که وهابیت فرقه­ای انحرافی از دین مبین اسلام است و شیعیان و سنی‌ها این مذهب را قبول ندارند.

مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام در ادامه اظهار داشت: مجموعه‌ای با عنوان «موسوعه زیارات المعصومین علیهم‌السلام» در هفت جلد از سوی مؤسسه امام هادی علیه السلام به نگارش در آمده است و در مقدمه این مجموعه درباره زیارت، توسل، تبرک و شفاعت از منابع مذهب شیعه و سنی مطالبی آورده و مطالبی درباره وهابیت منتشر شده است، بنابراین فردی این مجموعه را مطالعه کند به این نتیجه می‌رسد وهابیت فرقه‌ای است که این مذهب را سنی­ ها و شیعیان قبول ندارند.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد میان مسلمانان گفت: وحدت به معنای کوتاه آمدن از اعتقادات شیعی نیست، بلکه شیعه و اهل سنت مشترکات همچون پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، قرآن کریم، کعبه و اهل بیت علیهم السلام دارد و مناسب است که در همین بخش‌ها همفکری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‌پور به اهمیت گفتمان‌سازی نظام و انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: جریان هایی که در پوشش فعالیت های دینی و فقهی بر طبل اختلاف بین مسلمانان می کوبند، «صائناً لنفسِهِ»، «حافِظاً لِدینِهِ» و «مُخالِفاً علی هَواهُ» نیستند.

وی با بیان این که در مذهب شیعه فقاهت و مرجعیت وراثتی نیست، گفت: مرجعیت در مذهب شیعه از پدر به پسر و از برادر به برادر منتقل نمی‌شود، در حالی که در برخی جریان های انحرافی مرجعیت از برادر به برادر منتقل شده است.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی