260502شیخ طوسی از احمد بن علی رازی، از محمد بن علی، از محمد بن عبد ربه انصاری همدانی، از احمد بن عبدالله هاششمی (که از بنی عباس بود)، روایت می کند که:

روزی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا رحلت فرمود، من در خانه اش حاضر بودم. جنازه آن حضرت را از خانه بیرون آوردند و در محلی نهادند. ما 39 مرد بودیم که منظر بودیم که کسی بیاید و بر جنازه نماز بخواند.

ناگهان پسر بچه ای حدودا 10 ساله را دیدیم که با پای برهنه، در خالی که عبای خود را بر سر افکنده بود، بیرون آمد و ما بدون این که او را بشناسیم، از هیبتی که داشت، از جا برخواستیم. او جلو آمد و مردم پشت سر او صف کشیدند. او بر جنازه آن حضرت نماز گزارد، سپس حرکت کرد و رفت و به خانه ای وارد شد که از آن خانه بیرون نیامده بود.

روایتی که گذشت، بیست و سومین حکایت از مجموعه روایات کتاب «بشارت به دیدار حضرت ولی عصر (عج)» بود که به همت موسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام منتشر شده است. این کتاب به معرفی افرادی می پردازد که توفیق دیدار با امام زمان ارواحناله الفداء را به دست آوردند.

پیش از این، کتاب های مختلفی به زبان های گوناگون، پیرامون این موضوع نوشته یا ترجمه شده است؛ اما این مجموعه با سبکی خاص، از بین ده‌ها کتاب تفسیری، حدیثی، تاریخی و...، در موسسه امام هادی (ع) انتخاب و تألیف شده است.

این کتاب در 304 صفحه و در قطع رقعی، ترجمه کتاب «البشری فی ذکر من حظی برؤیة حجة الکبری» است که پیش از این به همت محققان موسسه تدوین شده بود.

در مقدمه کتاب چنین آمده است: ملاقات هایی در این مجموعه گردآوری شده است که در کتب معتبر و از لسان راویان مورد وثوق نقل شده باشند. این کتاب به گونه‌ای نگاشته شده که اگر کسی قائل به عدم امکان زیارت حضرت، خصوصاً در زمان غیبت کبری باشد، با خواندن این مجموعه، یا کاملاً از نظرش برمی‌گردد یا اینکه به طور جِدّ، در نظرش تردید حاصل خواهد شد. خوانندۀ کتاب شریف «بشارت به دیدار حضرت ولی عصر(عج)» می‌تواند امید به زیارت حضرت را در دل بپروراند و با اصلاح نفس و خودسازی، خود را برای زیارت آن وجود مبارک آماده کند.

13951018195014999643454 

بخش های کتاب شامل موارد ذیل است:

فصل اول: افرادی که حضرت را در زمان حیات پدر بزرگوارش، زیارت کرده‌اند، شامل: حکیمه خاتون، نسیم، ماریه، اصحاب امام عسکری علیه السلام، طریف ابو نصر و ...

فصل دوم: افرادی که حضرت را در زمان غیبت صغری زیارت کرده‌اند، شامل: ابوالادیان، جعفر کذاب، ماموران معتضد، احمد و ابراهیم، ابوعمرو عثمان بن سعید، عَمری، زُهَری و...

فصل سوم: افرادی که حضرت ولی عصر را در زمان غیبت کبری دیده‌اند، شامل: ابن هشام، ابوالحسین، علی بن محمد تستری، ابوسوره، شیخ زاهد کوفی، علامه حلی و ...

فصل چهارم: کسانی که با حضرت در خواب دیدار داشته‌اند، شامل سید رضی الدین، علامه حلی، شیخ محمد، شیخ حر عاملی، حاج شیخ علی مکی و ...

فصل پنجم: حکایات نادر و ارزشمند شامل، راشد همدانی، سید مهدی قزوینی، روغن فروش سنی مذهب، شیخ اسماعیل سرخابی، سید هرندی و

جهت خرید این کتاب می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی موسسه به نشانیwww.eshop.imamhadi.ir اقدام کرده و یا با شماره تلفن 02538825255 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی