IMAGE635889055828695104مدیر موسسه امام هادی علیه السلام، با تاکید بر مخالفت عقاید ابن تیمیه با مذاهب اهل تسنن، تفکرات وهابیت را خلاف اسلام و تمام مذاهب اسلامی دانست.

آیت الله سید هادی رفیعی پور، با حضور در نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت و بازدید از غرفه های نمایشگاه، در مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به ریشه شکل گیری وهابیت اشاره کرد و آن را مخالف صریح مذاهب اهل تسنن و تشیع دانست.

آیت الله رفیعی پور ضمن معرفی ابن تیمیه به عنوان منشاء تفکر وهابیت اظهار داشت: رشد وهابیت در زمان محمد بن عبد الوهاب بود ولی ریشه وهابیت به ابن تیمیه باز می گردد که سخنانش با هیچ کدام از مذاهب اهل سنت مطابقت ندارد و خلاف ضرورت است، به اندازه ای که حتی عده از علمای اهل سنت گفته اند که در قلب ابن تیمیه نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله کنیه بوده است. از همین رو ابن تیمیه این کینه را به صورت غیر مستقیم در مسئله تبرک، توسل، زیارت و ... دنبال کرد، در حالی که تمام مذاهب اهل تسنن نه تنها به آن معتقدند بلکه از قدیم به آن عمل می کردند.

مدیر موسسه امام هادی علیه السلام، مغالطه و تبلیغات زیاد را عامل اصلی جذب برخی از عوام به وهابیت دانست و گفت: مقابله با وهابیت باید در دو سطح دولتی و مردمی دنبال شود. در زمینه مقابله دولتی متاسفانه با وجود صرف هزینه هنگفت توسط وهابیت برای القای شبهات ولی دولتمردان ما در این زمینه مقصر هستند و ای کاش تبلیغ تشیع را از وهابیت می آموختند.

ایشان در این زمینه گفت: طلاب هم موظف اند که کتب وزین ضد وهابیت را مطالعه کنند و در مسائل مورد شبهه به طور غیر مستقیم به جوانان آگاهی دهند و البته دقت کنند که سخنانشان موجب تقویت مبانی دینی شود و نه تقویت اصل شبهه!

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل نمایشگاه افزود: اصل تشکیل نمایشگاه بسیار مثبت است و باید این کارها ادامه پیدا کند و از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم به خاطر این حرکت مثبت قدردانی می کنم و امیدوارم خداوند بر توفیقات مدیران و معاونان دفتر تبلیغات بیافزاید.

«پایان خبر»

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی