بیانیه موسسه امام هادی در موضوع تسویب fatfبسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِن كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِّنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَكُن مَّعَكُمْ وَإِن كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُم مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ  وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا

مطلع شدیم که دیروز یکشنبه ۱۵ مهر سال ۹۷، نمایندگان مجلس، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT  را علی رغم نگرانی بسیاری از علما و دلسوزان انقلاب و 120 رای مخالف، تصویب کردند.
روشن است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به مکتب اسلام و تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران، نهایت استفاده را نموده اند. بر اساس نص قرآن کریم هیچ مؤمنی حق ندارد زیر سلطه ی کفار و مستکبران برود و می توان گفت که در حقیقت، پذیرش FATF به معنای پذیرش سلطه از ظالمان و زورگویان است.

برخی علت تصویب مفاد کنوانسیون گروه ویژه ی اقدام مالی مشترک - که کاملا استعماری است- را پذیرش کشورهایی چون آمریکا، اروپا، روسیه و چین، به FATF دانسته‌اند؛ در حالی که نظریه ای کاملا رد و باطل بوده و نیاز به اصلاح دارد.

ملت ایران نمونه ی چنین موضوعاتی را در جریان قبول قطعنامه 598 شورای امنیت توسط مرحوم امام که به تعبیر ایشان جام زهر بود و نیز در جریان توافق برجام که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به برجام خوشبین نیستند، تجربه کرده است.

آثار منفی این لایحه به زیان مملکت و نظام حاکمیت جمهوری اسلامی تمام خواهد شد و لکه ننگی در پرونده مجلس شورای اسلامی به حساب خواهد آمد.

تصویب قراردادی که تعریف واژه ی تروریسم در آن واضح و روشن نیست و امکان اختلاف نظرات زیادی در تعیین مصادیق واقعی آن وجود دارد، چگونه می تواند به نفع مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد؟

آیا صحیح است که  ایران اسلامی در کنوانسیونی مشارکت داشته باشد که همواره گروه های تروریستی را افرادی صلح طلب دانسته و گروه های مقاومت را تروریست معرفی میکنند؟

موسسه امام هادی علیه السلام ضمن تقدیر از نمایندگانی که به FATF رأی موافق ندادند اعلام می دارد که تصویب FATF در مجلس مخالف مواضع، مراجع عظام تقلید و دلسوزان ایران اسلامی بوده و پذیرش FATF یک ضرر بزرگ برای ملت ایران به شمار می رود.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ

قم- موسسه امام هادی علیه الاسلام

16مهرماه1397

 

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی