تسلیت موسسه امام هادی آیت الله شاهرودیدر پی ارتحال آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی، موسسه امام هادی علیه السلام‌ پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

با کمال تاسف، خبر ارتحال عالم فاضل و فقیه مجاهد، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رحمت الله علیه دریافت شد.

این عالم وارسته، در سال‌هاى تحصیل‌ و تدریس خویش در عراق‌، علاوه بر تلاش های علمی و فقهی، مبارزات سیاسى بسیارى داشت. ایشان پس از شکنجه‌هاى فراوان‌ بدنى و روحى، به زندان‌ افتاد و چندی بعد، تشکیلاتِ جامعه روحانیت‌ مبارز و مجلس‌ اعلى عراق‌ را تاسیس نمود و خود مدیریت‌ آن را بر عهده داشت.

آیت‌الله‌ هاشمى شاهرودى پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سال ها عضو فقهاى شوراى نگهبان‌ بود و در دو دوره دشوار، ریاست قوه قضائیه را بر دوش گرفت. عضویت در هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری،‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و در نهایت، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، از دیگر مسئولیت‌های آن عالم مرحوم بود.

آیت‌الله‌ هاشمى شاهرودى سال های متمادی ضمن تدریس در حوزه علمیه قم، به تربیت فقها و فضلای حوزوی پرداخت و شاگردان زیادی از محفل علمی ایشان استفاده نمودند.

موسسه امام هادی علیه السلام، این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه و بویژه به خاندان مکرّم ایشان تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌ نماید.

قم. موسسه امام هادی علیه السلام

چهارم دی ماه 1397

پایان خبر

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی